Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Fable: The Journey to gra z popularnej serii Fable przygotowana z myślą o kontrolerze Kinect, który jest wymagany do jej uruchomienia. Produkcję stworzyło studio Lionhead, czyli autorzy całej marki. W odróżnieniu od poprzednich części Fable, The Journey ukazuje akcję z pierwszej osoby i nie oferuje tak rozbudowanych opcji, skłaniając się ku liniowej rozgrywce.

W Fable: The Journey wcielamy się w niejakiego Gabriela, młodego woźnicę, który przemierza krainę Albion ze swoim ludem. Gapiowaty Gabriel niechcący oddziela się od reszty plemienia i musi dotrzeć do celu okrężną drogą. Bardzo szybko chłopak trafia na tajemniczą osobę – wieszczkę Teresę. To spotkanie inicjuje podróż, w toku której Gabriel stanie się bohaterem i zmierzy się ze złymi siłami zagrażającymi całemu Albionowi. Pokonanie ich może wymagać najwyższych poświęceń. Rozgrywka w The Journey składa się z trzech zasadniczych elementów. Przez większość czasu prowadzimy wóz Gabriela przez mniej lub bardziej kręte ścieżki Albionu. Podczas przeprawy często trafiamy na zagrożenia – bandy Hobbsów, czy niebezpieczne urwiska. Drugim elementem zabawy są postoje w bezpiecznych obozowiskach. Tutaj możemy rozejrzeć się po okolicy, czy wyleczyć konia. Najbardziej widowiskowe sceny rozgrywają się jednak, gdy Gabriel musi stanąć do walki z przeciwnikami, odwiedzając krypty, podziemia i inne lokacje. Fable: The Journey w pełni wykorzystuje możliwości Kinecta – całą grę obsługujemy przy pomocy gestów i ruchów. Jadąc wozem musimy więc imitować, że trzymamy wodze i ciągnąć je w odpowiedni sposobów, aby skręcać, zwalniać lub przyspieszać. Rękoma obsługujemy też system magii, który pozwala korzystać z kilku rodzajów czarów ofensywnych i defensywnych. Przykładowe rzucenie kuli ognia wymaga uniesienia dłoni i wykonania wymachu w kierunku przeciwnika. Ten system daje sporo radości z gry, ale przynosi ograniczenia – The Journey jest liniowym doświadczeniem i rzadko kiedy gracz może dokonywać wyborów. Produkcja studia Lionhead działa na silniku Unreal Engine 3, dzięki czemu wygląda naprawdę ładnie. Ograniczenie rozgrywki do z góry wyznaczonej ścieżki pozwoliło twórcom opracować naprawdę ładne krajobrazy, lokacje i efekty specjalne. Tryb gry: single player   Wykorzystuje: Kinect.

Cena : 40 zł